12 iul. 2015

Creativitate in invatamint

Iata ce inseamna sa gindesti creativ. Poate luam si noi exemplu!
<<<<<<<<<<<<<<<

Sistemul finlandez de invatamint se pregateste de reforma.

“Avem nevoie de un cu totul alt fel de educatie, pentru a-i pregati pe oameni pentru viata in cimpul muncii. Tinerii de azi folosesc computere extrem de avansate. In trecut, bancile aveau, de exemplu, angajati care faceau calcule complexe, dar acum lucrurile s-au schimbat. Asadar, trebuie sa schimbam educatia in raport cu necesitatile industriei si societatii moderne,” arata Pasi Silander, manager pentru dezvoltarea orasului Helsinki.

Una dintre aceste schimbari inseamna renuntarea la predarea materiilor, asa cum le cunoastem in sistemul de educatie standard. Materiile vor face loc asa-numitei predari a “fenomenelor” sau a “temelor”. De exemplu, daca un elev vrea sa devina ospatar, atunci va lua lectii care cuprind elemente de matematica, limbi straine, scriere si abilitati de comunicare. Elevii care vor opta pentru studii teoretice, vor invata la ore despre Uniunea Europeana, un cumul de informatii de economie, istorie, limbi straine si geografie.

Schimbările mai vizeaza si alte elemente considerate aproape echivalente cu prezenta intr-o sala de clasa: elevii nu vor mai sta pasivi asezati pe rinduri in fata profesorului si nici nu-si vor astepta rindul minute in sir pentru a adresa intrebari. Ei vor fi organizati in grupuri mai mici, in care vor trebui sa rezolve anumite probleme prin colaborare si lucru in echipa si sa-si foloseasca abilitatile de comunicare.

“Exista numeroase scoli unde se preda in stilul vechi, care a fost de bun augur pentru inceputul anilor 1900 — acum insa nevoile nu mai sunt aceleasi si trebuie sa ne adaptam secolului 21,” e de parere Marjo Kylloen, director de programe educationale la Helsinki.

Reforma nu a fost intimpinata insa cu entuziasm de catre toti profesorii, multi dintre ei fiind obisnuiti sa predea materii specializate. In acest moment, 70% din profesorii finlandezi au participat sau participa la cursuri de formare, care sa serveasca noilor abordari. Totodata, s-a inaintat propunerea de a folosi co-predarea, ceea ce implica profesori cu specializari diferite, care sa predea pe marginea unui subiect comun.

Pentru inceput, scolile finlandeze sunt obligate sa introduca acest sistem pe o perioada determinata, de minim citeva saptamini. Potrivit calendarului, reforma va fi implementata definitiv in toate scolile finlandeze pina in 2020.

Si gradinitele au parte de un program de reforma: proiectul Centrului de Invatare prin Joc presupune introducerea unei abordari de predare prin intermediul jocurilor. Momentan, exista discutii intre reprezentantii industriei de jocuri video si responsabilii de politici educationale, pentru a gasi solutii cit mai variate si relevante pentru nevoile copiilor.

<<<<<<<<<<<<<<<

Sursa: http://totb.ro/finlanda-renunta-la-predarea-materiilor-in-scoli/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu